|
Een letselschade advocaat uit Goor kan je helpen nadat je een ongeluk op je werk hebt gehad. Vooral op beroepen waarbij je je lichamelijk flink moet inzetten, komt het nog wel eens voor dat er iets mis gaat. Als je veel de hoogte in moet voor je werk en je valt naar beneden, dan kom je daar niet vaak met een paar krasjes vanaf. Er zal al snel gecontroleerd moeten worden of je een hersenschudding hebt, maar dan heb je alsnog geluk. Bij de zwaardere letsels hou je er een lange periode van herstel aan over en blijf je ook nog eens met de gemaakte kosten zitten. Wie zijn verantwoordelijkheid?Dit lijkt ons niet de bedoeling en daarom helpen we je graag om het geld terug te krijgen. Natuurlijk zit een ongeluk in een klein hoekje en zou het ook je eigen schuld kunnen zijn. Als jij jezelf niet goed hebt vastgemaakt en daardoor naar beneden bent gevallen, dan ben jij degene die verantwoordelijk is. Mocht je ervan overtuigd zijn dat de fout bij het bedrijf waar je werkt ligt dan kijken we graag met je mee naar de bewijzen ervan. Als we kunnen aantonen dat het bedrijf inderdaad verantwoordelijk is voor jouw letsel dan kan je met de letselschade advocaat in Goor heel wat geld gaan opeisen. Hou je werknemer in de gatenIn een situatie dat je werknemer je in onveilige situaties heeft neergezet, is de kans groot dat de rechter uiteindelijk bepaalt dat hij jou geld moet betalen voor de gevolgen. Het kan namelijk niet zo zijn dat hij hier zomaar mee weg komt. Hij had voor betere werkomstandigheden moeten zorgen, want dit is niet acceptabel. Zo is het wel eens voorgekomen dat iemand die op de zesde verdieping de ramen moest lappen nergens aan vast werd gezet. Gelukkig is dit goed gegaan, maar is dit wel levensgevaarlijk. Als hij was gevallen was er ook best een kans dat hij dood was gegaan. |
Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als ik een letselschade op het werk heb opgelopen?▼
Zorg eerst voor medische hulp en documentatie van je letsel. Onderzoek vervolgens wie verantwoordelijk is voor het ongeluk. Een letselschade advocaat kan je helpen de schuld vast te stellen en schadevergoeding in te dienen.
Ben ik altijd verantwoordelijk voor mijn werkletsel?▼
Nee, dat hangt af van de omstandigheden. Als jij het ongeluk zelf hebt veroorzaakt door onvoorzichtigheid, ben je zelf verantwoordelijk. Is je werkgever schuldig aan onveilige werkomstandigheden, dan kan hij aansprakelijk worden gesteld.
Kan ik mijn werkgever aansprakelijk stellen voor onveilige werkomstandigheden?▼
Ja, werkgevers zijn verplicht veilige werkomstandigheden te bieden. Heeft je werkgever je in gevaarlijke situaties geplaatst zonder veiligheidsmaatregelen, dan kan de rechter bepalen dat hij schadevergoeding moet betalen.
Hoeveel schadevergoeding kan ik eisen bij een werkletsel?▼
De hoogte hangt af van de ernst van je letsel, je herstelperiode en de gemaakte kosten. Een letselschade advocaat beoordeelt je situatie en bepaalt het realistische bedrag dat je kunt opeisen.
Wat zijn voorbeelden van onveilige werkomstandigheden?▼
Voorbeelden zijn het werken op grote hoogte zonder veiligingsmateriaal, het niet verstrekken van veiligheidskledij, of het stellen van onredelijke eisen zonder passende beveiliging.