Hostme
Image default
Internet marketing

Deze vaardigheden moet een SEO-specialist bezitten om succes te behalen

Er is veel vraag naar Search Engine Optimization-vaardigheden of SEO-vaardigheden. Maar wat is SEO? Stel, je hebt een artikel of een blogpost geschreven over hoe je de perfecte chocolate chip cookies bakt of over de effecten van social media op tieners.

Natuurlijk zou je verwachten dat het artikel bij de topresultaten van Google komt te staan, telkens wanneer een gebruiker zoekt op de zinnen “koekjes bakken” of “effecten van sociale media”. Maar, hoe zorg je ervoor dat het artikel altijd op de voorpagina van Google verschijnt? Nou, dat is waar het concept van Search Engine Optimization of SEO om de hoek komt kijken. Lees hier welke vaardigheden een SEO-specialist hoe dan ook moet bezitten.

De waarde van SEO

Miljoenen blog posts en artikelen worden elke dag gepubliceerd op het internet, en meer dan 2,2 miljoen zoekopdrachten worden elke dag uitgevoerd op Google. Best moeilijk om je content succesvol op te laten vallen tussen de massa’s die er zijn, toch? Dus, hoe SEO helpt bij het bepalen van het lot van het artikel, en wat zijn de SEO-vaardigheden die nodig zijn voor een efficiënte zoekmachine optimalisatie? 

Wie is een SEO-specialist?

De taak van een Search Engine Optimization specialist met SEO vaardigheden is het analyseren en beoordelen van websites en deze zodanig te optimaliseren dat ze worden opgepikt door de zoekmachines. De SEO-specialist streeft naar meer verkeer naar een website door het ontwikkelen van inhoud met de juiste zoekwoorden en zinnen.

Om organisch verkeer te krijgen, voert een SEO-specialist verschillende tests uit op het gebied van ontwerp, lay-out en reclametechnieken en zorgt hij ervoor dat de inhoud wordt verrijkt met trefwoorden om bij de tophits van een zoekmachineresultaat te komen.

In een notendop, de verantwoordelijkheden van een SEO specialist omvatten:

  • evaluatie en analyse van client sites die verbetering en optimalisatie nodig hebben;

  • identificeren van sterke trefwoorden om het meest waardevolle verkeer te krijgen;

  • opstellen van uitgebreide strategie rapporten;

  • het beheren van PPC campagnes;

  • het onderhouden van krachtige SEO content websites, blogs en social media accounts;

  • verrijken van websites en online content met effectieve trefwoorden;

  • het converteren van bezoekers door middel van sterke calls-to-action;

  • het in de gaten houden van SEO-technieken en zoekwoorden die door concurrenten worden gebruikt.

Technische vaardigheden

Diepgaande kennis van Google-tools zoals GA en GSC, evenals analytische vaardigheden, zijn van cruciaal belang voor een SEO-specialist om op de hoogte te blijven van de nieuwste SEO-trends.

Gezien het belang van de steeds veranderende zoekmachine algoritmes, moet een SEO specialist bedreven zijn in het oplossen van de technische problemen om de perfecte zichtbaarheid van de websites te krijgen. Hiervoor is kennis van CSS en HTML verplicht en mag niet over het hoofd worden gezien.

H1, Meta tags, XML sitemaps, status codes, robots.txt, en het vermogen om crawl problemen op te lossen behoren tot de andere essentiële technische SEO vaardigheden.

Niet-technische vaardigheden

Alle SEO-experts moeten een sterk begrip hebben van de stappen die ze moeten nemen om een SEO-campagne succesvol te maken. Niet alleen dat, elke stap moet worden geprioriteerd op basis van hun moeilijkheidsgraad en relevantie.

Een SEO expert moet kritisch kunnen denken terwijl hij overweegt wat werkt voor een campagne versus wat de strategieën van de concurrent zijn. Aangezien geen twee SEO plannen of websites gelijk zijn, wordt de zoekmachine positie van een site beïnvloed door verschillende factoren die een kritische evaluatie vereisen.

Data-analyse is net zo vitaal als het lezen en interpreteren van gegevens, en als zodanig, SEO-experts moeten bedreven zijn in beide de vaardigheden. Lees hier meer over een SEO-specialist.

https://ralfvanveen.com/