Concurrentiestrijd in de telecomwereld.

Van alle verschillende merken die mobiele telefoons fabriceren en verkopen, zijn er vandaag de dag twee grootmachten. Deze grootmachten zijn, zoals u waarschijnlijk al heeft geraden, Samsung & Apple. De twee smartphone fabrikanten gaan al jarenlang de concurrentiestrijd met elkaar aan. Maar voeren de twee grootmachten ook nog andere strijden met elkaar achter de schermen?

In 2012 heeft Samsung 930 miljoen dollar moeten betalen aan Apple wegens een schending en inbreuk op diverse Apple-patenten. Dit was opgelegd door een Amerikaanse rechter wegens de schending van enkele designpatenten van Apple. Nadat Samsung toen in hoger beroep is gegaan, verviel de claim met betrekking tot de zogeheten ’trade dress’ van Apple. De vergoeding die hiervoor stond was 382 miljoen dollar. De boete die Samsung hierna daadwerkelijk moest betalen viel dus een stuk lager uit.

Vandaag de dag loopt de patentzaak van Apple tegen Samsung alleen nog in De Verenigde Staten, aangezien beide bedrijven hebben besloten om de patentzaken in de andere landen te laten vallen. Deze lopende patentzaak gaat voornamelijk over de zogeheten ‘trade dress’ (het kenmerkende uiterlijk van Apple). De claim van Apple is dat Samsung hun kenmerkende uiterlijk heeft toegepast op hun eigen (Samsung) smartphone en dat Apple hiervoor een vergoeding zou moeten krijgen ter compensatie. De concurrentiestrijd tussen deze twee smartphone giganten gaat dus hevig verder.

De consumenten raken ook steeds meer verdeeld tussen Samsung en Apple. Dit houdt in dat de andere merken steeds minder aangeschaft worden. Echter maakt het niet uit welke smartphone en welk merk u kiest, als u uiteindelijk toch een belangrijk telefoontje mist. Hiervoor hebben Samsung en Apple geen oplossing, maar Bizziphone heeft het wel. Het bedrijf biedt u namelijk toegang tot een inbound callcenter dat al uw telefoontjes afhandelt als u hier zelf niet toe in staat bent. Ook heeft u de mogelijkheid om te kiezen voor antwoordservice. Bij de antwoordservice van Bizziphone beschikt u over een eigen telefoniste, die alles weet over uw bedrijf / organisatie en zorgt dat de klanten te woord worden gestaan zoals u dat wilt.

Voor meer info : http://www.bizziphone.com/