6 ideeën voor een bedrijfsblog

wat is webdesign

Heb je al heel lang ergens willen beginnen, het onderwerp kennen en je ervaring met het publiek willen delen, maar ben je niet zeker van de regelmaat van de aangeleverde content en de kwaliteit van het gepubliceerde materiaal? Welkom bij de club waar we een paar jaar geleden lid van waren. We wisten waar onze concurrenten over schreven, gooiden voorbeelden van koppen en texturen voor toekomstige artikelen in het concept, maar helaas durfden we de eerste stap niet te zetten.

Gamification

Ten eerste hadden we een interessant idee: een deel van de workflow gamificeren. De specialisten gingen perfect om met standaardtaken, plus individuele oplossingen voor specifieke projecten, maar ze wilden geen artikelen schrijven en deelnemen aan het leven van het bedrijf op sociale netwerken. We kunnen werknemers niet dwingen en dwingen tot processen van derden, omdat dit in tegenspraak is met onze, en zelfs alle normale managementprincipes. Het was nodig om een ​​motivatiesysteem te ontwikkelen dat de aandacht zou trekken en nieuwe daden zou stimuleren. We hadden geen tijd om in alle nuances van de constructie te duiken, dus besloten we om een ​​eenvoudig en begrijpelijk mechanisme te gebruiken voor het totaal aantal punten voor de maand:

Aan het einde van de maand identificeerden we drie winnaars die werden beloond met een extra vrije dag, lunch in een restaurant in de buurt van het kantoor, een dag thuiswerken met een bonus in de vorm van pizza of Japanse keuken. In het begin was alles in orde – de specialisten raakten snel bij het proces betrokken, namen het initiatief en maakten verschillende interessante publicaties die het publiek aanspraken dankzij praktisch advies over het lanceren van een reclamecampagne en het optimaliseren van een bron in een zeer competitief onderwerp. De vreugde duurde niet lang. De opwinding begon af te nemen, het verlangen om te winnen en de meeste punten te scoren werd vervangen door een simpele vraag: “Wat is het minimum dat ik nodig heb om te scoren om op de eerste plaats te blijven?” of “Kun je een extra vrije dag winnen met Instagram-foto’s?”

Geld

Mee eens – dit lijkt een beetje op een productieve houding, dus het was nodig om dringend iets te veranderen en andere manieren te zoeken om specialisten te motiveren. Veel mensen adviseerden ons om niet slim te zijn en een bewezen oplossing te gebruiken: geld. We wilden directe financiële prikkels vermijden, hoewel we die oefenen in de vorm van een bonus voor uitstekend projectwerk en extra uren, maar bij onze zoektocht naar auteurs om te publiceren in de media en het bedrijfsblog, gaven we toe aan de drang om te experimenteren. Kortom, het werkte helemaal niet. We betaalden zowel materiaal als volwaardige artikelen van vertrouwde en kwalitatief hoogstaande copywriters. Degenen die schreven zonder het wenkende gerinkel van munten gingen door met hun werk en letten niet op de veranderingen in de regels. Anderen, die geleidelijk afstand namen van ons gamification-systeem, bleven onverschillig de activiteit van hun collega’s observeren. Denk je dat het verhaal negatief eindigt en de zinloosheid van een motivatie benadrukt? Maar nee! Dankzij haar hebben we onder onze specialisten drie coole auteurs uit verschillende richtingen gevonden, wiens publicaties je kunt vinden in populaire gespecialiseerde media.

 Al het bovenstaande benadrukt het belang van de eerste stap. Mogelijk bereikt u niet het gewenste resultaat en moet u het mechanisme direct opnieuw opbouwen, maar als u op een vlakke ondergrond blijft, weet u nooit of het zou hebben gewerkt of niet. Drie nieuw geslagen auteurs, plus een PR-manager en een uitvoerend directeur, die periodiek commentaar gaven, begonnen een inhoudsplan op te stellen en de eerste publicaties voor te bereiden.

Herhaal onze fouten niet! Vermijd in de vroege stadia controversiële onderwerpen en analyse van onnodige gegevens. Ten eerste is het geen feit dat dit interessant is voor iemand anders dan jij, maar dit gebeurt vaker: “Oh, ik vind de nieuwe dienst leuk. Het wordt gebruikt door 10 mensen, dus ik zal een gedetailleerde longread van 10.000 karakters schrijven. ” Ten tweede is het niet nodig om de lezers onmiddellijk te belasten en hen te laten zien wat voor serieuze analisten u bent, in staat om elke hoeveelheid informatie te verwerken en de praktische voordelen van elk kanaal te berekenen. Zulke dingen moeten natuurlijk vanaf het podium worden geschreven en besproken, maar laat dat achter voor later wanneer je de behoeften van het publiek in handen krijgt en definieert. Begin met iets eenvoudiger, om zo te zeggen, om in het ritme te komen. En nu komen we bij het belangrijkste: informatiepresentatie-indelingen die u kunt gebruiken om uw bedrijfsblog te ontwikkelen en populair te maken.

Algemene zakelijke onderwerpen

Deze categorie bevat materiaal over bedrijfsmanagement, relaties met klanten en partners, motivatiemogelijkheden, advies bij het voorbereiden van een aanbesteding, etc. Deel uw principes en idealen, deel uw ervaringen en beantwoord hete vragen om lezers vertrouwd te maken met uw manier van werken. Sommige dingen lijken misschien voor de hand liggend voor de gemiddelde ondernemer, terwijl een beginner praktische voordelen zal halen uit deze informatie. U hoeft niet te snel conclusies te trekken en te beslissen voor de lezer. Laat de resultaten voor analyse achter als statistieken voor specifieke artikelen. Test de opties, beslis over de richting en toon van de materialen, misschien zullen ze provocerend zijn en pas daarna formaten of mogelijk interessante onderwerpen af.

Deskundig oordeel over de innovatie

Ik heb het over tools, diensten, technologieën en technieken die onlangs beschikbaar zijn gekomen voor een breed publiek, maar die nu al steeds meer belangstelling krijgen. U kunt een overzicht maken door opmerkingen van collega’s of andere professionals te nemen. Het is natuurlijk beter om het materiaal snel voor te bereiden voordat het irrelevant wordt, dan te verdrinken in communicatie en de antwoorden van andere sprekers te bewerken. Het is belangrijk om hier voorop te lopen en niet achter te blijven met een ‘originele’ mening. De hype is voorbij, de hype is verdwenen, daarom heeft de publicatie alleen zin in het geval van een serieuze analyse van alle prestatie-indicatoren.

Interview met een specialist

Als je denkt dat dit de gemakkelijkste manier is om informatie te krijgen en een blogpost te maken, dan moet ik je van streek maken. Je kunt niet zomaar gaan zitten en over alles praten. U moet de sterke en zwakke punten van de gesprekspartner begrijpen en de focus van het gesprek naar het eerste verschuiven. Nadelen moeten nauwkeurig en tijdig worden gepresenteerd om de realiteit van het verhaal en de voordelen van fouten die kunnen worden geleerd te benadrukken. En ook het transcript van de opname, bewerking, goedkeuring en pas daarna publicatie op de blog. Aan de andere kant krijg je hier en nu toegang tot de kennis en kunde van een specialist. De collega zal natuurlijk en open moeten reageren, anders voel je direct dat er iets mis is. Valsheid en bedrog veroorzaken negatieve reacties van lezers, wat vrij duidelijk is, dus het is beter om minder interviews te houden, maar onthoud altijd de kwaliteit.

Controle lijsten

Kort en bondig. Deze aanpak wordt zeer gewaardeerd door gebruikers die publicaties liever delen met een actiegids om ze op hun pagina te houden. Hier moet je je houden aan een duidelijke structuur zonder water en lyrische uitweidingen. Werk door eerdere publicaties, markeer het hoofdgedeelte en orden ze punt voor punt. Het is niet nodig om het aantal karakters en het totale volume na te jagen, het belangrijkste is de inhoud en het praktische gebruik.

Tests en GIF’s

Een vermakelijk formaat dat de aandacht van het publiek trekt met het gemak en de klikbaarheid van de koppen. Het is onwaarschijnlijk dat je de test en post met GIF’s een lange zin zult noemen, het is beter en effectiever om de opties te gebruiken: “Hoe goed ben je in SEO” of “20 GIF’s uit het leven van een marketeer.” Uit de praktijk en statistieken blijkt dat dergelijke publicaties populair zijn, hoewel ze niet uw professionaliteit, vaardigheden, ervaring, manier van werken, enz. Weerspiegelen. Dit is een geweldige manier om uw bedrijfsblog op te splitsen en uw publiek te vergroten.

Vragen en antwoorden

Er zijn veel opgestapelde vragen waar gebruikers elke dag naar op zoek zijn. Hoogstwaarschijnlijk heeft iemand al gereageerd op dit onderwerp, maar laat u niet intimideren door het herhalen of kopiëren van materiaal. Ga uit van vragen, groepeer ze in categorieën, begeleid ze met illustraties en ga je eigen weg. Er zijn antwoorden op bijna alles op internet, maar dit betekent niet dat u het niet beter, interessanter en informatiever kunt doen dan andere auteurs. Dit formaat doet enigszins denken aan een checklist, alleen is er meer improvisatie en creatieve vrijheid. Een werkende versie als ideeën voor een volledig artikel niet in je opkomen.

Overzicht van gespecialiseerde literatuur en films

Een goede selectie met een competente beschrijving is de sleutel tot succes. Kies populaire publicaties of films om een ​​groot bereik te krijgen via biologische promotie. Ga uit van persoonlijke voorkeuren en individuele wensen, als u het zelf van de auteur wilt benadrukken en u wilt onderscheiden van de algemene achtergrond. Dergelijk materiaal kan op twee manieren worden bereid:

  • Een persoon leest boeken of kijkt naar films en trekt vervolgens parallellen met werk en taken.
  • Je verzamelt de mening van collega’s, nadat je eerder hebt gewaarschuwd voor de interessante werken of vertrouwt op hun smaak.

Wees niet bang om nieuw terrein te betreden en te jongleren met formaten op basis van uw eigen voorkeuren en de behoeften van uw publiek. Het resultaat zal niet onmiddellijk komen, dus je moet geduld hebben en geleidelijk doorgroeien naar een groot aantal views en een positieve reactie van lezers, wat kan worden uitgedrukt in likes, shares, commentaren en zelfs brutaal kopiëren van inhoud. Je hebt een unieke kans om de afstand met gebruikers te verkleinen en te praten over je ervaring, mening, houding ten opzichte van innovaties, controversiële kwesties, enz. Geef een werkende tool niet op waarmee u nieuwe klanten kunt vinden en de zoekresultaten voor specifieke zoekopdrachten kunt beklimmen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 

https://webdevelopmentapp.com/nl/

Professioneel SEO bureau Den Haag

Hoewel de wereld van een goed SEO bureau Den Haag bij het grote publiek nog vrij onbekend is, heeft deze branche toch veel invloed. Vandaar dat het voor veel bedrijven die een groter publiek willen bereiken handig kan zijn om een goed, professioneel SEO bureau Den Haag in de arm te nemen. Een SEO bureau Den Haag zorgt ervoor dat websites en webshops online beter gevonden worden. Hierdoor heeft u dus een groter bereik. Wat het SEO bureau Den Haag voor uw bedrijf voor u kan doen, hangt af van uw wensen. Wilt u meer bezoekers in het algemeen of wilt u meer bezoekers voor een bepaald onderdeel van uw website (dit kan handig zijn als u een nieuwe bedrijfstak begint)? Bij beide gevallen en nog veel meer kan een SEO bureau Den Haag u helpen.

Onderzoek

Vaak begint een SEO bureau Den Haag met een onderzoek, zodra uw wensen bij hen duidelijk zijn. Zo gaan ze op zoek naar wie uw klanten zijn en wie uw website bezoeken. Als dit niet overeenkomt, zal het SEO bureau Den Haag opzoek gaan naar de reden hiervoor. Daarna zullen ze kijken naar hoe ze dit kunnen verbeteren. Waar zoeken uw klanten naar in een website?  Komt dit overeen met uw site? Hoe valt dat te verbeteren.

Trucs

Daarnaast zal  het SEO bureau Den Haag verschillende ‘trucs’ toepassen om te zorgen dat meer mensen uw website te zien krijgen. Dit heeft te maken met verschillende logoritmes en zoekopdrachten van klanten. Dit is de waarde die een professioneel SEO bureau Den Haag toe kan voegen, hier zijn namelijk ICT’ers actief die precies begrijpen hoe alle systemen rondom websites werken en dus ook hoe zij deze moeten beïnvloeden. Dit alles zal u online veel voordelen bieden. Dat is belangrijk omdat steeds meer mensen hun keuzes laten beïnvloeden door de informatie die ze online kunnen vinden.